alt
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: اولین انتخابات مصر بعد از مبارک

  1. 69,805 امتیاز ، سطح 82
    4% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 1,645
    0% فعالیت
    جایزه ها:
    Calendar Award
    تاریخ عضویت
    1388/02/26
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته ها
    3,279
    امتیاز
    69,805
    سطح
    82
    تشکر
    5,107
    تشکر شده 11,689 بار در 3,807 ارسال
    دنبال شونده‌ها
    0
    دنبال کننده‌ها
    0

    اولین انتخابات مصر بعد از مبارک

    #1 1390/09/12, 12:42

    گزارش تصویری از اولین انتخابات مصر بعد از مبارک

    این انتخابات تاریخی اولین انتخابات بعد از برکناری حسنی مبارک از قدرت است.

    تعداد شرکت‌کنندگان در روز دوشنبه، اولین روز رای‌گیری با توجه به نگرانی‌های امنیتی و اعتراض‌ها و درگیری های اخیردر مصر ، بسیار قابل توجه بود.

    این موضوع نشان‌دهنده تمایل و اصرار مصری‌ها به دورشدن از گذشته بعد از ۱۰ ماه وضعیت فرسایشی و حضور حاکمان نظامی است.

    مرحله رای‌گیری بسیار طولانی و پیچیده است. این انتخابات در طی ۶ هفته در ۲۷ استان انجام می‌شود. دور دوم یک هفته بعد از برگزاری دور اول در هر منطقه، برگزار خواهد شد.

    رای‌دهندگان بایستی ۲ فرد و یک حزب یا گروه ائتلافی را انتخاب کنند. این مسئله سبب شده تا بسیاری از ۵۰ میلیون واجد شرایط رای دادن سردرگم و مردد بمانند.

    افراد زیادی با هیجان از این انتخابات صحبت می‌کنند و برخی هم برای فرار از پرداخت هزینه‌ای معادل ۵۰۰ پوند مصر رای می‌دهند.

    هر کس که در رای گیری شرکت نکند طبق تصمیم حکام نظامی مصر بایستی این مبلغ را بپردازد.

    بنا به گزارش آسوشیتدپرس در برخی مناطق پرجمعیت این کشور جوان‌ها بزرگترها و سالمندان را می‌کشند و سر صندوق‌ها می‌برند تا مجبور نشوند این جریمه را بپردازند.

    کدام حزب در انتخابات مصر پیشتاز شد؟

    در حالی که یک منبع در کمیسیون عالی انتخابات مصر از اعلام نتایج مرحله نخست انتخابات پارلمانی طی امروز (پنجشنبه) خبر داد، نتایج غیر رسمی از پیشتازی حزب وابسته به اخوان المسلمین مصر حکایت دارد.

    به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، نتایج غیر رسمی شمارش آرا در استان اسکندریه نشان می‌دهد که حزب آزادی و عدالت وابسته به اخوان المسلمین مصر، پنجاه هزار رای از آرا‌ی انتخابات پارلمانی این کشور را به خود اختصاص داده است به طوری که محمود عطیه، نامزد این حزب توانسته میزان زیادی از آرا را کسب کند.

    حزب آزادی و عدالت وابسته به اخوان المسلمین مصر، هم‌چنین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بیشترین آرای استان الفیوم به این حزب اختصاص دارد و بعد از آن بیشترین آرای کسب شده به نفع این حزب در استان البحر الاحمر، قاهره و اسیوط بوده است.

    نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات پارلمانی مصر نشان می‌دهد که این حزب ۱۱۸ هزار و ۶۷۸ رای را به خود اختصاص داده است و بعد از آن حزب النور، پنجاه هزار و ۶۵۲ رای و حزب المصر ۴۱ هزار و ۵۵۹ رای، حزب الوفد ۳۵ هزار و ۵۵۲ رای و در آخر حزب الحریه ۲۵ هزار و ۲۷۹ رای را به خود اختصاص داده‌اند.

    یک منبع در حزب آزادی و عدالت اعلام کرد که نامزدهای این حزب تاکنون۴۰ درصد از آرای اخذ شده و شمارش شده را به دست آورده‌اند.

    یک منبع در کمیته عالی انتخابات مصر نیز اعلام کرد که نتایج مرحله نخست انتخابات پارلمانی مصر امروز اعلام خواهد شد.

    وی در ادامه افزود: قرار است اسامی کسانی که در دور دوم انتخابات شرکت می‌کنند و آمار مربوط به لیست کاندیداهای هر حزب در انتخابات اعلام شود و هم‌چنین اسامی کاندیداهای منتخب تا پایان مرحله سوم انتخابات در ماه ژانویه اعلام نشود.

    پیش‌تر اعلام شده بود که نتایج این انتخابات چهارشنبه اعلام می‌شود.

    این در حالی است که ۲۳ حزب و ائتلاف انقلابی مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: از تمام مردم این کشور می‌خواهیم فردا (جمعه) ۲ دسامبر در میدان التحریر تجمع کرده و بدین ترتیب یاد شهدای درگیری‌های اخیر مصر به ویژه شهدای خیابان محمد محمود را پاس بداریم.

    در ادامه این بیانیه آمده است: تظاهر کنندگان در میدان محمد محمود در روز ۱۹ نوامبر خواهان برکناری دولت، نظام و شورای عالی نیروهای مسلح مصر شدند. ما باید با تجمع در میدان التحریر برای این شهدا مراسمی برگزار کنیم.

    از سوی دیگر عمرو موسی، دبیرکل سابق اتحادیه عرب عنوان داشت: به زودی حکم نظامی در خصوص شورای مشورتی و اختیارات این شورا صادر خواهد شد. شورای مذکور به فعالیت‌های خود تا زمان ارائه قدرت از سوی شورای عالی نیروهای مسلح در ماه ژوئن ادامه خواهد داد.

    وی در ادامه افزود: جمهوری مصر بعد از انقلاب این کشور با نظام گذشته به صورت اساسی تفاوت خواهد داشت. ما نظام ریاست جمهوری را تایید می‌کنیم. هفت ماه فرصت خوبی است تا انتخابات پارلمانی مصر، انتخابات ریاست جمهوری و هم‌چنین تدوین قانون اساسی جدید به پایان برسد. تمدید دوره انتقالی، مصر را از پیشرفت و اصلاح باز می‌دارد.

    عمرو موسی همچنین تاکید کرد: زمانی که رای خود را به صندوق انداختم، بسیار خوشحال بودم. دموکراسی در مصر حرف اول را می‌زند. ما با قوانینی که با قانون اساسی در تضاد است مخالفیم. مخالفان باید در برابر اکثریت اسلام گراها در پارلمان قدرتمند تر باشند.

    وی در ادامه افزود: قانون اساسی آینده از اختیارات رییس جمهور می‌کاهد، چرا که این روند نباید زمینه دیکتاتوری را در کشور فراهم آورد. نام مرحله آینده در مصر ?بازسازی این کشور? است. در صورتی که به عنوان رییس جمهور انتخاب شوم، قانون حالت فوق العاده را به عنوان نخستین گام لغو خواهم کرد.
























































































    2 کاربر مقابل از r8041 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند. ماري, طه



    خیال
    تو چو باران دلپذیر است

    شکفتن در هوایت بی نظیر است


    از این پس در غروب ساکت شهر


    دل من بی حضورت گوشه گیر است



    تاختن تا بينهايت ....
    r8041 آنلاین نیست.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •